1 Ehtojen soveltamisala

Näitä ehtoja sovelletaan kun kuluttaja-asiakas ostaa Doogis Oy:ltä koirien hoitoon ja hyvinvointiin liittyviä palveluita.

2 Palvelusta sopiminen

Asiakas voi varata palvelun joko paikan päällä Doogis Oy:n toimipisteessä tai yrityksen kotisivuilla muilla mainituilla tavoilla. Palvelun sisällöstä sovitaan varaushetkellä (Asiakas hyväksyy kyseiset ehdot vahvistamalla varauksen). Doogis toteuttaa palvelun sovitun mukaisesti.

Päivähoitopalvelut edellyttävät Doogiksen -jäsenyyttä, jonka  tarkentavat ehdot löytyvät erillisestä liitteestä. Muiden palveluiden käyttäminen ei vaadi jäsenyyttä.

Päivähoidossa Asiakkaan tulee varata hoito ajanvarausjärjestelmässämme tai soittamalla viimeistään edeltävänä päivänä. Varauksista samalle päivälle voi tiedustella puhelimitse. Loppusumman asiakas maksaa hoitojakson alkaessa.

3 Palvelun suorittaminen

Doogis suorittaa palvelun sovittuna ajankohtana sekä asianmukaisella huolellisuudella ja ammattitaidolla saavuttaakseen sovitun lopputuloksen. Doogis pidättää oikeuden harkintansa mukaan kieltäytyä palvelun suorittamisesta, jos kokee, että koira ei sovellu kyseiseen palveluun.

4 Omistajan vastuu

Asiakas on velvollinen antamaan pyydettävät tiedot koirastaan palvelun suorittamista varten. Asiakas vakuuttaa näiden oikeellisuuden allekirjoittamalla asiakassopimuksen. Asiakas vakuuttaa myös vastaavansa rehellisesti koiransa käytökseen ja persoonallisuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä, että annetut tiedot koirasta ovat hänen parhaan käsityksen mukaan totuudenmukaisia.

Asiakas on myös vastuussa, että antaa Doogikselle kaikki oleellinen tieto koirasta, joilla voi olla palvelun suorittamisen kannalta merkitystä. Myös sellainen tieto, jota Doogiksen henkilökunta ei ymmärrä kysyä, mutta joka on otettava huomioon koiran hoidon kannalta, pitää tulla ilmi ennen hoidon alkua.

4.1 Koiran käyttäytyminen

Koiran tulee olla sosiaalistettu, eikä hän saa olla aggressiivinen toisia koiria tai ihmisiä kohtaan. Ongelmatilanteissa (jos koiran käyttäytyminen aiheuttaa ongelmia tai vaaraa muille koirille tai henkilökunnalle) Doogis pidättää oikeuden päättää palvelun suorittamisen.

4.2 Koiran terveydentila

Asiakkaan tulee varmistua siitä, ettei koiralla ole palveluun tuotaessa loisia, eikä se sairasta mitään tarttuvaa tautia. Mikäli koira on sairastanut jotakin tarttuvaa tautia, se ei saa tulla Doogiksen tiloihin ennen kuin se on ollut vähintään kaksi (2) viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Asiakkaan tulee myös pitää huoli siitä, että koiralla on elintarviketurvallisuusvirasto Eviran suositusten mukaiset rokotukset kunnossa hänen vieraillessaan Doogiksen tiloissa. Mikäli koira on palveluun tuotaessa sairastanut tarttuvaa tautia tai hänellä on ollut loisia, asiakas vastaa täysimääräisesti Doogikselle sekä kolmansille osapuolille tästä aiheutuneista kustannuksista ja vahingoista. Doogiksella on myös oikeus veloittaa edellä mainitun syyn vuoksi kesken jääneen tai suorittamattoman palvelun hinta asiakkaalta kokonaisuudessaan.

4.3 Nartun juoksuaika

Koiraa, jolla on juoksuaika, ei saa tuoda hoitoon. On Asiakkaan vastuulla varmistua, että juoksut varmasti ovat päättyneet ennen hoitoon tuomista. On suositeltavaa pitää muutaman viikon karenssiaika ennen hoitoon tuomista juoksujen jälkeen. Asiakas vastaa kaikista seuraamuksista, vastuista ja vahingoista, jotka johtuvat tämän ehdon rikkomisesta. Juoksuista hyvitetään poissaolo kokonaisuudessaan.

4.4 Koiran tuominen palveluun

Asiakas sitoutuu tuomaan koiransa sovittuna ajankohtana. Mikäli palvelua ei saada suoritettua palvelulle varatussa ajassa Asiakkaan myöhästymisen takia, Doogiksella on oikeus veloittaa palvelusta täysi hinta. Näissä tapauksissa Doogis ei vastaa mahdollisista puutteista lopputuloksessa, koska käytettävissä oleva aika ei vastannut alun perin sovittua. Asiakas voi joko varata uuden ajan tai mikäli palvelun suorittajan tilanne sallii, pidentää jo varaamaansa aikaa palvelun viimeistelyn  mahdollistamiseksi.

4.5 Koiran nouto palvelun jälkeen

Asiakas sitoutuu myös noutamaan koiransa sovittuna ajankohtana. Mahdollisesta viivästymisestä on ilmoitettava Doogikselle heti kun viivästys on tiedossa. Doogiksella on oikeus periä asiakkaalta ylimääräisestä hoidosta aiheutuneet kulut sekä veloittaa lisäajasta hinnaston mukaisesti.

Päivähoidosta koira tulee noutaa päiväkodin aukioloaikojen puitteissa. Myöhästyneestä noudosta Muissa palveluissa hoidon arvioitu kesto ilmoitetaan aina erikseen kullekin asiakkaalle. Mikäli asiakas noutaa koiransa myöhässä näistä, Doogiksella on oikeus sijoittaa koira väliaikaiseen hoitoon ja veloittaa asiakasta hinnaston mukaisesti.

Jos Asiakas ei ilmoita myöhästymisestä mitään, eikä Doogis tavoita häntä tai varahenkilöä yhden (1) vuorokauden sisällä, yrityksellä on oikeus toimia kuin koira olisi löytöeläin ja toimittaa se lain mukaiseen talteenottopaikkaan. Kaikista myöhästymisestä aiheutuvista kustannuksista vastaa Asiakas.

4.6 Asiakkaan vahingonkorvausvastuu

Asiakas on korvausvelvollinen mahdollisista hänen tai koiransa aiheuttamista vahingoista omaisuudelle, kiinteistölle sekä ihmisille ja muille koirille, paitsi jos vahinko on aiheutunut Doogiksen huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.

5 Hinnasto

Palveluiden hinnat löytyvät eriteltynä hinnastossa yrityksen kotisivuilla. Doogis pidättää myös oikeuden muutoksiin hinnoittelussaan.

6 Aukioloajat ja hoitoajat

Doogiksen ajankohtaiset aukioloajat löytyvät yrityksen kotisivuilta. Hyvinvointipalveluille varataan erikseen aika ja palvelu toteutetaan tämän mukaan. Päiväkodin aukioloaikojen puitteissa. Asiakas saa oman aikataulunsa mukaan tuoda koiransa hoitoon, sekä noutaa hänet kotiin. 

7 Maksu & maksuehdot

Sovittu hinta edellyttää, että maksut suoritetaan sopimuksen mukaan. Asiakas on henkilökohtaisesti vastuussa maksuistaan Doogikselle. Asiakkaan tulee maksaa palvelu viimeistään koiran sovittuna noutoajankohtana. Jos Asiakas ei maksa palvelua sovittuna ajankohtana, tulee hänen maksaa viivästyneelle määrälle kulloinkin voimassa olevan korkolain mukaista viivästyskorkoa, sekä korvata Doogikselle velan perinnästä aiheutuneet kohtuulliset ja tarpeelliset kulut.

8 Peruutukset & palautukset

Asiakkaan tulee peruuttaa palveluun varaamansa aika viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 24 tuntia ennen varauksen alkamista, Doogiksella on oikeus veloittaa Asiakkaalta kyseisen hoidon täysi hinta. Mikäli Asiakas ei saavu lainkaan paikalle, Doogis veloittaa hoidon täyden hinnan.

Doogis ei palauta maksuja kuukausikorteista tai 10 kerran korteista. 10 kerran kortin voimassaoloaika on 1 vuoden ostetusta päivästä.

9 Henkilötiedot

Doogis Oy säilyttää asiakkaiden henkilötietoja tietokannassa, joka noudattaa voimassa olevan tietosuojalainsäädännön määräyksiä. Jäsen hyväksyy sen, että Doogis kerää ja säilyttää henkilötiedot, joita tarvitaan asiakkaan tunnistamiseen ja sopimuksen tekemiseen. Tietoja kerätään myös koirasta, jotta voidaan tuottaa parasta hoitoa. Tästä lisää yrityksen tietosuojaselosteessa.

10 Markkinointi

Asiakkaalle voidaan lähettää Doogiksen palveluihin liittyvää asiakasviestintää, mikäli Asiakas ei ole tätä kieltänyt.

11 Valokuvat

Asiakkaan suostumuksella Doogis voi ottaa valokuvia hänen koirastaan ja käyttää niitä yrityksen viestintä- ja markkinointitarkoituksiin valitsemissaan medioissa. Doogis ei suorita tästä korvausta Asiakkaalle ja pitää oikeudet valokuviin itsellään. Doogiksella ei myöskään ole velvollisuutta ilmaista eläimen tai sen omistajan nimeä kuvaa käyttäessään.

12 Palveluehtojen päivittäminen

Doogis pidättää oikeuden tarkistamaan sopimusehtoja sekä muuttamaan niitä tilanteen vaatiessa. Doogis on kuitenkin näissä tapauksissa velvollinen kertomaan muutoksista kaikille niitä koskeville osapuolille. Doogis sitoutuu noudattamaan Kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen määräyksiä koskien palveluehtojen muuttamista.

13 Laki & riidanratkaisu

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopijapuolten väliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan keskinäisin neuvotteluin. Toissijaisesti riidat saatetaan Helsingin käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiakkaalla on kuitenkin aina mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.